Bir tablonun sirri
"Mona Liza" hələ də yaradıcısının bir çox açıqlanmayan sirlərini saxlayır. Leonardo da Vinçinin XVI əsrdə yaratdığı "Mona Liza" (və ya "Cokonda") tablosu bəlkə də ən məşhur sənət əsəridir. Bu titul uğrunda onunla yalnız Edvard Munkun “Fəryad” və ya Yan Vermeerin “İnci sırğalı qız” əsəri yarışa bilər. Bununla belə, bu portretdə təsvir olunan qızın əsrarəngiz təbəssümündən başqa, bu qədər özəl nə var? Niyə məhz “Mona Liza” hətta incəsənət dünyasından çox uzaq olanlar tərəfindən də tanınır? 21-ci əsrdə belə, Leonardo da Vinçinin ən məşhur rəsminin şöhrəti azalmır və çoxsaylı sui-qəsd nəzəriyyəçilərini düşünməyə əsas verir, yazıçılara və rejissorlara ilham verir. 2006-cı ildə Den Braunun eyniadlı romanı əsasında çəkilmiş Da Vinçi Şifrəsi filmi günün işığını gördü və bu, bir çox tamaşaçının Mona Liza ətrafında gülünc sui-qəsd nəzəriyyələrinə inanmasına səbəb oldu. Bununla belə, etiraf etmək lazımdır ki, sənətçinin əsərlərində şifrələnmiş mesaj haqqında film hekayəsi yayımlanmazdan əvvəl, əfsanəvi portret artıq çoxsaylı sirrlər və şayiələr ilə havalandırılmışdı. Tarixçilər, tənqidçilər və sənət dünyasının mütəxəssisləri əsrlərdir ki, şəkildə təsvir olunan qızın həqiqətən kim olduğu və bu portretin digər sirləri haqqında mübahisə edirlər. Bu nəzəriyyələrdən bəziləri hətta Den Braunun özünü də təəccübləndirə bilər. Bu ən məşhur nəzəriyyələrdən biridir. Orada deyilir ki, “Mona Liza” Liza del Cokondo adlı florensiyalı centlmenin həyat yoldaşının obrazı və bənzəri ilə yaradılmışdır. Tarixi sənədlərə görə, Leonardo da Vinçi portretini çəkdiyi vaxt (ehtimal ki, 1503-1506-cı illər arasında) bu qadın ikinci uşağına hamilə idi. Bunun sübutunu kətanın özündə tapmaq olar. Gördüyümüz kimi, xanımın əlləri qarnında çarpazlaşır ki, bu da uşaq gözləyən qadınlar üçün xarakterikdir. Və 2006-cı ildə bir qrup kanadalı alim rəsm əsərinin üçölçülü görüntüsünü yaratmaq üçün lazer və infraqırmızı skanerdən istifadə etdilər və bu versiyanın daha bir təsdiqini tapdılar. Onlar belə nəticəyə gəliblər ki, ilkin olaraq kətan üzərində təsvir olunan xanımın çiynində nazik örtük və ya qarnello (italyanca “quarnello” dan) – İntibah dövrü qadınlarının hamiləlik zamanı geyindiyi paltar parçası olub. Bəlkə də bu xanım müasirlərimizə göründüyü kimi, həqiqətən də maraqlı mövqeyini gizlətməyə çalışmayıb. Əvvəlki nəzəriyyə ən çox yayılmışlardan biri hesab edilə bilər, lakin bu, onun yeganə olması demək deyil. Bəziləri rəssamın məşhur rəsm əsərində öz anasını təsvir etdiyini, digərləri isə Mona Lizanın bir neçə qadın və kişi obrazının kollektiv obrazına çevrildiyini düşünür. Hətta “Cokonda”nın müəllifin öz portretini qadın kimi çəkmək cəhdi olduğuna əmin olan tədqiqatçılar var. Heç düşünmüsünüzmü ki, niyə gözlərinizi Cokondadan ayırmaq mümkün deyil? Bunun niyə baş verdiyi sualının cavabını riyaziyyatçılar veriblər. Bu sadədir - bu, "qızıl nisbət" dir. Alimlər müəyyən ediblər ki, kətan üzərində şəklin qavranılmasına təsir edən çoxlu şərti həndəsi fiqurlar var: məsələn, Cokondanın üzü qızılı düzbucaqlıya mükəmməl uyğun gəlir, digər düzbucaqlı isə onun əlinin sağ əlindən keçir. sol dirsəyə, yuxarı sərhədi Mona Lizanın başına toxunur. Oxşar vizual fəndlərdən gözəllik və tarazlıq hissi yaradan Leonardo da Vinçi özünün digər şah əsərini - Son Şam yeməyini yaradırdı. Və yenə də bu hiylənin kəşfçisi deyildi. İncəsənət və memarlıq əsərlərinin yaradılması üçün rəhbər prinsip kimi qızıl nisbət hətta qədim dövrlərdə də istifadə edilmişdir (Giza piramidalarını düşünün). Leonardo da Vinci sadəcə olaraq riyazi hesablamalara əsaslanan bədii texnikaları çox yaxşı bilirdi. Bəlkə də Den Braun o qədər də xəyalpərəst deyildi, çünki bu yaxınlarda alimlər heyrətamiz nəticələrə gəliblər: əfsanəvi rəsmdə həqiqətən də gizli şifrə ola bilər. Belə çıxır ki, Mona Lizanın böyüdülmüş şəklinə baxarkən Paskal Kott çox vacib bir detalı - qadının gözündə çətinliklə seçilən rəqəmləri (və/yaxud hərfləri) qaçırıb. İtalyan tədqiqatçısı Silvano Vincheti deyir: "Rimvollar adi gözlə görünmür". "Ancaq böyüdücü şüşədən baxsanız, onları görə bilərsiniz." Maraqlıdır ki, şəkilə yan tərəfdən baxsanız, Mona Lizanın təbəssümü daha da aydınlaşır. Sanki kətandakı qadın portretinin sirrini açdığınız üçün sizi “təbrik edir”.
03 Comments
High Life tempor retro Truffaut. Tofu mixtape twee, assumenda quinoa flexitarian aesthetic artisan vinyl pug. Chambray et Carles Thundercats cardigan actually, magna bicycle rights.
Farm-to-table selfies labore, leggings cupidatat sunt taxidermy umami fanny pack typewriter hoodie art party voluptate cardigan banjo.
VHS Wes Anderson Banksy food truck vero. Farm-to-table selfies labore, leggings cupidatat sunt taxidermy umami fanny pack typewriter hoodie art party voluptate cardigan banjo.